بازی پایتختیها با تلویزیون/ تفاهمنامه برای پایانبندی جدید
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۸۲۶۳۹
چند روزی است خبرهای ساخته شدن یا نشدنِ قسمتهای پایانی سریال "پایتخت۶" جدیتر از قبل شده با پیگیریهای خبرنگار تسنیم مشخص شد سازندگان به دنبال تفاهمنامهجدید هستند و احتمالاً طراحی قسمتهایی غیر از فینالی که قرار بود ساخته شود. ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها مخاطب منتظر قسمتهای پایانی دو سریال "پایتخت 6" و "نون.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بالأخره بعد از چند روز حواشی و بلاتکلیفی، الهام غفوری تهیهکننده سریال "پایتخت 6" اعلام کرد تا زمانی که با تلویزیون قرارداد نبندم نمیتوانم صحبت کنم. این شرطگذاری حاشیهها را بالاتر برد تا سیروس مقدم در گفتوگویی رادیویی به تفاهمنامه جدیدی اشاره کرد. او گفت: "قرارداد ما 15 قسمتی بود و مطالبه مردم از ما نیازمند تفاهمنامه جدیدی است. نه بدهبستانهای مالی تمام شده و نه تسویهحسابها اتفاق افتاده و همه موکول شدهاند به این چند قسمت فینالی که گرفته شود.
کارگردان سریال "پایتخت 6" تأکید کرد: به لحاظ تایمی و تعداد قسمت به آن تعهدی که برای 15 شب عید داشتیم عمل کردیم که اضافه بر سازماناند و باید تفاهمنامه جدیدی اتفاق بیفتد. تا جائی که اطلاع دارم، مذاکراتِ این تفاهمنامه با عزیزان سازمان صداوسیما در جریان است. انشاءالله به زودی به نتیجه میرسد و باید قصه جدیدی برایش نوشته شود. زیرا آن فینال به دردمان نمیخورد و امکان و شرایط تصویربرداریاش فراهم نیست و فینال دیگری به عنوان طلب مردم تقدیم شود. من فکر می کنم 2 تا 3 قسمت باشد اما هنوز قطعی نیست.
بنفشهخواه: همه بازیگران را نباید به یک چوب زد/ از منافقین متنفرم + فیلمبا پیگیریهای خبرنگار تسنیم مشخص شد که شبکه یک و عوامل سازنده "پایتخت 6" این روزها جلساتی برگزار کردهاند و دنبالِ سرانجام سریال "پایتخت" و بخشهای جدید "نون.خ" هستند. چرا که هر پروژهای در روال معمول خودش باید پایانبندی داشته باشد و تکلیف خودش را با بینندهاش مشخص کند. گروه سازنده "پایتخت" به تایم و زمان متعهد بودهاند اما باید به محتوا و ساختار داستان هم متعهد باشند. این نکته حائز اهمیت است که با شرایطی که الان وجود دارد گروه سازنده سریال نمیتوانند پایان قصه را بر اساس طراحی قبلیشان مثل اروپا رفتن بهتاش و گرفتن صحنههای فوتبال و... که مشابه پنالتی گرفتن بیرانوند اتفاق بیفتد، فیلمبرداری کنند. به همین خاطر گروه باید به دنبال پایانبندی جدیدی باشند که گفته میشود بین 2 تا 4 قسمت طراحی خواهد شد و در روزهای آتی نتیجه این مذاکرات مشخص و به زودی سرنوشت سریال "پایتخت 6" مشخص خواهد شد. البته سریال "نون.خ" هم با قصههای جدید وارد فصل سوم خودش میشود و به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.
انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران سریال پایتخت شبکه یک رسانه ملی تلویزیونمنبع: تسنیم
کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران سریال پایتخت شبکه یک رسانه ملی تلویزیون بازیگران سینما و تلویزیون ایران سریال پایتخت شبکه یک رسانه ملی تلویزیون تفاهم نامه پایتخت 6
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۸۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علتها واکاوی شوند
با توجه به کم حوصله شدنم سعی میکنم سریالها مخصوصا آثار نمایش خانگی را بعد از پایان هر فصلشان شروع به دیدن کنم و سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم را بر اساس همین دیدگاه هنوز ندیده بودم تا چند روز گذشته که خبر اعلام جرم علیه عوامل این سریال به دلیل اهانت به جامعه معلمان رسانهای شد و کنجکاو شدم تا آن را قبل از اتمام فصلش ببینم.
قسمت اول که تمام شد احساس کردم حرفی برای گفتن دارد روی فیلمنامه و سوژه داستان با وسواس بیشتری تمرکز کردم و در فیلمنامه و ساختار آن به لحاظ گره داستانی و شخصیتپردازی برخلاف فیلمها و سریالهایی که در سینما و تلویزیون باب شده تفاوت اساسی دیدم. این که فیلمنامه با توجه به پیرنگ اصلی که برایش تعریف شده آنقدر محکم هست که خرده داستانهایی که در طول اثر میبینیم در خدمت آن قرار دارند و هیچ سکتهای در روند کار ایجاد نمیکنند. نکته دیگر، شخصیت پردازی در فیلمنامه این سریال است که کاراکترها را در این مسیر همراه قصه کرده و به قوام و دوام آن کمک شایانی میکند. تا جایی که بیراه نیست اگر بگویم بر خلاف اکثر فیلمها و سریالها که کنشها و گرههای داستانی بر اساس اتفاقهای تحمیلی نویسنده رخ میدهد در «افعی تهران» شخصیت پردازی بگونهای است که اتفاقات بر اساس زیسته کارکترها در خانواده و جامعه و همچنین با نگاهی روانشناسانه و جامعه شناختی پیش میرود. گرههایی که برای خیلی از مخاطبان ملموس است و موجبات همزاد پنداری را در آنان بر میانگیزد و برای برخی که با مشکلات تولید یک اثر نمایشی آشنا نیستند تصویر درستی از روند ساخت در این روزهای پر چالش در عالم سینما و تلویزیون ارائه میدهد. البته که در طول این سریال میبینیم سازندگان خیلی ظریف و اما محتاطانه با این معضلات برخورد میکنند و داستان به گونهای پیش میرود که سیاست سانسور توسط برخی نهادها و از طرفی پافشاری سازنده اثر برای حفظ اصل فیلمنامهاش و ناراحتی او از اختلالی که در قصه و هدفش از به تصویر کشیدن جنایت به وجود میآید منطقی هستند و هر دو طیف بر اساس وظیفه و دغدغهای که دارند درست عمل میکنند که به نظرم این کشمکش بر جذابیت این سریال افزوده است. به تصور من سریال خوش ساخت است و بازیگران به خوبی از عهده نقش خود بر آمدهاند بخصوص پیمان معادی که به دلیل نگارش فیلمنامه «افعی تهران» روی سوژه و کارکتر اشراف کامل دارد و مسلطتر جلوی دوربین ظاهر شده است و در حفظ و تداوم حس شخصیت روشنفکری که از محیط اطرافش پر از خشم است و پریشانی ذهنی دارد به خوبی عمل میکند. در طول سریال تدبیر کارگردان و تدوینگر در فلاشبکهایی که ذهن شخصیت بیانی را به هم میریزد کلیدواژهای است که به انتقال حس در کلیت داستان کمک میکند و اتفاقا همین فلاشبکها هستند که مخاطب را در درک بهتر چرایی رفتارهای بیانی که به مرور در حال تحول است کمک میکنند و توهین او به معلمش در سکانسی که او را از ماشین بیرون میاندازد قابل فهم میشود. چرا که شخصیت او در طول کودکی و نوجوانی در خانواده و همچنین مدرسه شکل گرفته است. او هنوز کتکهایی که خورده و بیمهریهایی که دیده را نتوانسته فراموش کند و با آن کنار نیامده است. او هنوز در قسمت هشتم و سکانس مورد بحث به تحول شخصیتی نرسیده و نمیتواند معنای جمله لذتی که از بخشیدن میتواند بدست میآورد را نسبت به انتقام درک کند. با توجه به تعریفی که از شخصیت بیانی در طول 8 قسمت شده اگر رفتاری غیر از این به تصویر کشیده میشد حتما سکتهای در روند کار و دو گانگی در شخصیت او ایجاد میکرد و باید بدانیم که او فقط از معلمی که کتکش میزده متنفر است نه از جامعه معلمان. کما اینکه در قسمت دهم این سریال شاهد هستیم وقتی بیانی در رستوران نشسته و خانمی بابت سر و صدای ایجاد شده بابت جشن تولدش از او عذرخواهی میکند، بیانی تولد او را تبریک گفته و ادامه میدهد «خوش باشید». این رفتار باعث تعجب همراهش میشود و میپرسد «چون شناختت برات حل شد؟» و بیانی در جواب میگوید « نه، چون شعور معذرت خواهی داشت.» پس او که زخم خورده دوران گذشته و حتی در بعضی موارد زمان حال است از معلمی که تنبیه را از اساس انکار میکند، انتظار عذرخواهی دارد تا آبی ریخته شود بر آتش خشمش. به نظرم این رفتار را مشاوران تربیتی مدارس میتوانند تحلیل کنند که یک دانش آموز چگونه و چرا از خانواده و شاید معلمش دچار خشم شده و پرخاشگر میشود. بخصوص که این درد در ذهن او کهنه شده و مانند دملی چرکین در رفتارش مشاهده میشود. فراموش نکنیم که او هنوز تحت درمان است و در دیالوگی تاکید دارد که از همه دنیا بدش میآید و از خودش کمتر. او حتی از خودش هم بدش میآید پس تصور نگارنده این است به جای آن که به دنبال تقبیح رفتار یک شخص باشیم و معلول را سرکوب کنیم باید علتها واکاوی شود که به نظرم فیلمنامه «افعی تهران» بر اساس وظیفه ذاتی یک اثر نمایشی تلنگری میزند و دقیقا درگیرهمین موضوع و مطرح کردن علت و معلول است و این کارشناسان روانشناس و جامعهشناس هستند که باید در این باره اظهار نظر بهتری ارائه و علتها را موشکافی کنند و در جهت فرهنگسازی رفتار درست در جامعه و خانواده کوشا باشند. *منتقد سینماوتلویزیون ۵۷۵۷ برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904427